Cancun

25 oktober 2022 - Cancún, Mexico

Zo, we moeten even inhaalslag maken met blog schrijven :) Als beroeps reisvlogger zijn we denk ik niet zo geschikt! 😊

Op 25okt zijn we vertrokken uit New York. We pakten de metro van 05.15 naar JFK airport en konden soepel door de douane. Erin is lastig, maar ze maken het je makkelijk om Amerika te verlaten.
Na 3,5u vliegen landen we rond 1u lokale tijd in Cancun, Mexico.
We hebben er voor gekozen hier 3 nachten te zijn om rustig aan te komen, te acclimatiseren en een beetje te zwemmen. Cancun is in de jaren 80 uitgegroeid tot een soort Renesse of Benidorm voor amerikanen. Dat zie je er ook aan af. Een lange weg met enkel hotels, resorts, winkels en uitgaansgelegenheden. Rustig langs het strand lopen is er ook niet bij, want hoewel het strand publiek terrein is, blokkeren alle hotels de toegang. Ook de restaurants van de hotels zijn niet toegankelijk.

De eerste hebben we dus vooral gedaan wat we bedachten! Boodschapje, lezen over het land, wat woordjes geleerd en lekker gezwommen voor onze b&b. We weten niet hoe, maar het huis van onze b&b eigenaar stond als een van de weinige tussen de hotels en daardoor hadden wij ook ons strandje!
De lokale tortilla/taco tent was voor ons exotisch genoeg, dus prima gegeten!

de volgende dag zijn we naar een shopping mall gegaan, op jacht naar sneakers en bikini voor Heleen. Dat was in Nederland niet meer gelukt en het leek ons zeer zeer aannemelijk dat er in Cancun ook winkels waren 😉.

Later hebben we twee kayaks gepakt en hebben we een tijdje op zee gepeddeld langs de kust en de verschillende resorts van een afstand bewondert. De ene luxe met bladgoud en palmbomen, de andere aftands. We verbaasden ons over een heus temptation party resort waar je blijkbaar dag en nacht kan feesten in het zwembad. Dit geeft een beetje de sfeer van cancun aan..

Tasjes herschikt en klaar om ‘echt naar mexico te vertrekken’

tot de volgende!